2014. szeptember 7., vasárnap

Máj-zúza pörkölt

Na ez végleg az a kaja, amit otthon szerettem, de csak ha elém tették. Itt viszont nagyon ritka, hogy lehet kapni májat, nemhogy zúzát, így Zsolt el is csodálkozott, amikor a tazmán hentesnél ugrálni kezdtem, hogy van máj és zúza :)
Mivel Zsolt ilyet nem eszik, csak nekem készült :)

Hozzávalók (kb 5 adaghoz):
  • fél kg csirkemáj
  • fél kg csirkezúza
  • 2 közepes hagyma
  • 2 evőkanál pirospaprika
  • olaj
  • bors
Elkészítés:
  1.  A csirkemájat és zúzát megtisztítjuk (ha nem tazmán hentesnél vesszük, mert ott már alapból úgy adják, hogy nem tudok mit letisztítani róla), s feldaraboljuk.
  2. A vöröshagymát megpucoljuk, feldaraboljuk, s felhevített olajon megpirítjuk picit.
  3. A hagymához hozzáadjuk a paprikát, kicsit kevergetjük, majd hozzáadjuk a zúzát, felöntjük kevés vízzel, sózzuk, borsozzuk, s fedő alatt főzzük, puhítjuk.
  4. Ha már elég puha (nálam kb fél óra volt), hozzáadjuk a májat, még kb 15 percig főzzük együtt.
  5. Igény szerint még fűszerezzük.
Tőlem 7,5 pontot kapott, Zsolt meg nem kért belőle :)
Első este krumplival ettem, másnapra már nokedlit csináltam hozzá.