2014. március 15., szombat

Scone, azaz egy nagyon könnyen elkészíthető sütemény

A scone egy skót származású sütemény, aminek ha az ember utánanéz, akkor azt találja, hogy kb annyiféle receptje van, mint a húslevesnek...

Mivel itt elég közkedvelt, kitaláltam, hogy én is nekiállok készíteni, s rájöttem, hogy nem is nehéz :)

Itt cup-ban, azaz bögrében szokták megadni a mértékegységeket, én is ezzel dolgoztam, így ezt adom meg a receptben. 1 cup = 250 ml.
Továbbá itt a sütik többségéhez self-raising, azaz "önkelesztő" lisztet használnak. Mivel kicsi a konyha, s nincs hely többféle liszt tárolásához, én ennek az otthon készíthető verzióját használom.

Hozzávalók (kb 24-25 darabhoz):
  • 3 bögre "önkelesztő" liszt helyett:
    • 3 bögre sima liszt
    • 3 és 3/4 teáskanál sütőpor
    • 3/4 teáskanál só
  • csipet só
  • 1 bögre tejszín
  • 1 bögre szénsavas limonádé (pl. Mountain Dew vagy más citromos üdítő)

Elkészítés:
  1. A száraz anyagokat összekeverjük, majd hozzáadjuk a tejszínt és a limonádét.
  2. Fakanállal vagy kanállal lazán összekavarjuk.
  3. Lisztezett felületen PICIT átdolgozzuk, s kinyújtjuk kb 2-3 cm magasra.
  4. Scone formával (ez nálam egy nagyobb pogácsa szaggató volt) kiszaggatjuk, s kivajazott vagy sütőpapírral kibélelt tepsibe tesszük.
  5. 220 fokra előmelegített sütőben 10-12 perc alatt aranybarnára sütjük.

A tetejére igazából bármi tehető, nálunk most eperlekvár és tejszínhab került a tetejére.

Könnyen, gyorsan elkészíthető, s tényleg finom :) 8 pontot kapott első próbálkozásra.